søndag den 9. august 2015

London i billeder #2

Jeg deler lidt flere billeder fra min og Camillas tur til London, i dag med et par boghandler-anbefalinger. Steder, man absolut skal besøge, hvis man er i London og der er bøger, man er ude efter.
I hjertet af Bloomsbury, det meget litterære område hvor vores hostel også lå, ligger der ned af en lille
sidegade en lille, uafhængig boghandel, som absolut er et besøg værd. Her ser I mig uden for butikken.
London Review Bookshop fører primært klassisk litteratur, der er med andre ord i mange YA fantasy bøger,
men deres udvalg er stadig både stort og varieret. Selve butikken er en hyggelig lille forretning i to etager,
fyldt med bogreoler og små sofaer. Butikken oser af hyggelig stemning og den der uforklarlige
boghandel-atmosfære. Jeg kan absolut anbefale dette sted.
Billedet er taget af Camilla.

Men ikke nok med det, så ligger der i lokalet lige ved siden af, butikkkens egen te og kage butik. På billedet
ses jeg i færd med at hælde min te op. Denne lille, hyggelig tebutik er så absolut også et besøg værd. Man
kan også få både kaffe og kolde drikke, hvis man er mere til det, men vi ville nu begge to gerne prøve noget
te. Og det var lidt af en oplevelse. Man fik nemlig ikke som her hjemme en kop med te og så var det det.
Vi fik hver sådan en lille træbakke med en lille kop af glas, en tekande og en anden kande. Og så fik vi en
større porcelænskande med kogende vand, så kunne man hælde det ned over den løse te i den lille kande,
lade dentrække, hælde den over i den lille glaskande til at køle af og endelig over i ens kop. Lidt indviklet
måske, men så absolut en sjov oplevelse og teen smagte rigtig godt.
Billedet er taget af Camilla.

London Review Bookshop og Cake Shop er at finde på 14 Bury Place, London, WC1A 2JL, ikke ret langt fra British Museum.

Undertegnede uden for en af de mest kringlede og charmerende boghandlere, jeg længe har været inde i.
Skoob Books forhandler brugte bøger i nærmest alle former. Og selvom de er sorteret i overordnede kategorier
som "børnebøger" og "ungdomsbøger", så er de der efter sat i alfabetisk rækkefølge efter forfatterens
efternavn. Det gælder derfor om, at tage sig god tid til at gå op og ned mellem de snørklede rækker i det
meget lille lokale. Men man falder virkelig over mange oversete skatte. Man skal dog være opmærksom på, at
det godt kan være lidt svært at finde boghandlen, den ligger nemlig i et shoppingcenter, men der er kun en
indgang udenfor og den kan godt være nem at overse ude fra vejen.
Billedet er taget af Camilla.

Skoob Books er at finde på 66, The Brunswick, Marchmont St, London WC1N 1AE.

Jeg deler flere billeder fra min tur til London i næste uge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 

Template by BloggerCandy.com