torsdag den 19. februar 2015

TBR Thursday #13


Ja ja, torsdag igen. Resten af mine fag på universitetet er nu endelig startet op, så der er kommet mere struktur på min hverdag, nu hvor jeg ikke længere kun har noget jeg skal én dag om ugen. Det er rart, selvom det er tungt. Men selvom alle mine fag nu er startet og min læsebyrde er blevet det større, så vil jeg alligevel gerne fortsætte med at trække en bog om ugen og anmelde den. Der skal være bare lidt plads til hyggelæsning, det er altså min opfattelse.

Ugens bog er:


Krucifiks morderen af Chris Carter. Jeg har længe skubbet denne bog til side, blot for at irritere mig over at jeg ikke har fået den læst endnu. Jeg købte den på BogForum sidste år - på anbefaling af min mor. Hun har næsten hele serien og roser dem. I denne tid, i dagens Darnmark hvor krimibølgen går højt med forfattere som Sara Blædel og Jussi Adler-Olsen, er det lidt træls at være mig. For jeg har det generelt svært med krimier, jeg bliver irriteret over dette "who done it"-plot og jeg plejer faktisk at styre langt uden om krimi-sektionen på biblioteket og i boghandleren. Der er dog undtagelser, for eksempel er jeg stor fan af Sir Arthur Conan Doyles mangfoldige historier om Sherlock Holmes og jeg samlede da også den første bog i Adler-Olsens Afdeling Q serie op og synes godt om den. Men hvad der i virkeligheden fik mig til at vælge at bruge mine penge på denne krimi, var Chris Carter selv; på BogForum hørte jeg ham tale om hans nyeste bog i serien. Hans ord og fremtoning gjorde udslaget og mere skulle der i virkeligheden ikke til. For jeg har en forhåbning om at den handler mindst lige så meget, eller mere, om de psykologiske eller mentale grunde, som ligger bag forbrydelsen.

Hvordan har I det med krimier? Læser I dem eller er I helst fri? Kender I noget til Chris Carter og hans forfatterskab?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 

Template by BloggerCandy.com